Maleisië

10 april 2017 - Kuala Lumpur, Maleisië

Selamat Siang  (goedendag in het Maleisisch)

Aangekomen in Ho Chi Minh merkten we direct dat het een chaotische stad is met ontzettend veel verkeer (vooral scooters). Natuurlijk hadden we van tevoren opgezocht wat we konden doen en hebben we twee dagen lang heerlijk door de stad gewandeld. We hebben voorop de fiets gezeten bij 2 locals die ons alle mooie plekken in de stad hebben laten zien. En we zijn naar het oorlogsmuseum (het War-remnants museum) geweest wat zeer indrukwekkend was en eerlijk maar ook een aangrijpend beeld schetste van de Vietnam-oorlog.

Op donderdag 6 april gingen we met een bus naar het plaatsje Can Tho (nabij de Mekong delta). Hier sliepen we in een fantastisch hostel van een local die net drie maanden open was. De eigenaar van het hotel had de volgende dag een scootertour voor ons geregeld. Samen met een tourguide van het hotel gingen we de stad verkennen. We zijn o.a. langs een orange-farm geweest, uiteraard een paar tempels, hebben met zonsondergang over de stad uitgekeken vanaf een hoge brug en een foodtour gedaan waarbij we lokale etenswaren hebben geprobeerd. Allemaal super mooi om te zien en mee te maken vooral bij de foodtour hebben we een paar grenzen verlegd; zo hebben we onder andere een (eenden)embryo, een kikker, varkensbloed en een bult schelpdieren geproefd.

Ook de volgende dag had de eigenaar een tour voor ons geboekt, hiervoor moesten we om 04:00 uur opstaan..... Samen met de twee andere backpackers gingen we over de Mekong delta varen. Hier hebben we o.a. de floating market, de noodle fabriek en een cacao plantage bezocht en uiteraard heeeeeeel veel eten en drinken geproefd.
Smiddags hebben we lekker rustig aan gedaan. De volgende ochtend gingen we weer terug naar Ho Chi Minh met de bus. Dit keer was het een slaapbus, het was een rit van 4 uur maar het was heerlijk om "languit" in de bus te liggen.

Dit was alweer onze laatste dag in Vietnam. Want vandaag zijn we vroeg opgestaan om het vliegtuig te pakken richting Kuala Lumpur. We vonden Vietnam echt een geweldig land. Het noorden met het prachtige landschap helemaal door naar de stranden in het zuiden. De mensen in Vietnam zijn super vriendelijk, gastvrij en hebben een heerlijk gevoel voor humor en het eten was verrukkelijk.

Op dit moment zitten we lekker ontspannen in ons guesthouse in de wijk Chinatown in Kuala Lumpur. We kijken heel erg uit om samen Maleisië te gaan ontdekken. Het plan is om nu twee nachten hier te verblijven en woensdag vliegen we alweer door naar het eiland Langkawi. Vanuit daar weten we nog niet wat we gaan doen maar dat horen jullie dan volgende week wel. Voor nu alvast een fijne (werk)week toegewenst en tot volgende week!!

Selamat Tinggal  (tot ziens)

Sanne & Kerry

1. Joke:
    10 april 2017
    Prachtig en wat leuk om mee te genieten en al dat eten, bijzonder lekker en veel nieuwe dingen (gaan jullie die ook maken ?) veel plezier
  2. Willemien:
    10 april 2017
    Het blijft een bijzonder en levendig reisverslag. Geniet vd verhalen!
    Op naar het volgende. Liefs theo en willemien
  3. Henk:
    10 april 2017
    Wat een geweldige ervaring doen jullie op, zal straks moeilijk aanpassen zijn in Holland
  4. Mennega:
    13 april 2017