Tioman Island, Singapore

2 mei 2017 - Singapore, Singapore

Ni Hao!

Vorige week verbleven we een paar dagen op het eiland Tioman, en dat was echt fantastisch! We zaten met ons primitieve hutje direct aan het strand en het water was onvoorstelbaar helder (een mooie plek om te snorkelen/duiken). Verder hebben we, afgezien van bruinbakken, daar niet veel gedaan..  Met Koningsdag natuurlijk wel een koud pilsje gedronken op het strand op onze Willy.

De dag voor vertrek zijn we voor het eerst gaan duiken; een spannende maar ook super leuke ervaring. We zijn na een korte uitleg en instructie ruim een half uur onder water geweest waarbij we ongeveer zes meter onder water gingen.

Afgelopen zaterdag kwamen we na een lange reis aan in Singapore.  Een moderne stad/land met prachtige architectuur en natuur. Gisteren hebben we heerlijk de stad ontdekt. Met een drie-dagen pas voor de bus en metro zijn we oa. naar de grote shopping mall (Orchard Road), het gigantische reuzenrad (de Singapore Flyer), de Marina Bay Sands en het Marina Bay Park geweest. Tussendoor heerlijk gegeten en gedronken bij een van de vele eettentjes.

Vandaag zijn we naar de Singapore Zoo en de Botanische tuinen geweest. Ondanks de hitte was dit fantastisch!

Vanaf vandaag (dinsdag) hebben we helaas nog maar drie weken te gaan.. We gaan deze resterende weken heerlijk in het zuiden van Thailand eiland hoppen om het maximale eruit te halen! We sluiten onze laatste twee nachten of in Kuala Lumpur, waar we zojuist een prachtig penthouse hebben geboekt in het centrum op de 57e etage.