Koh Tao, Koh Phangan, Koh Samui

15 mei 2017 - Ko Phangan, Thailand

Sawatdee! Hello! Holá! Hoi!

Nog maar 1 volle week te gaan en dan is het alweer over met de pret... ;-) Bij deze dan ook onze voorlaatste reisblog, geschreven vanaf een luie ligstoel op Koh Phangan!

Momenteel verblijven we op een luxe resort & spa aan het strand met prachtig uitzicht over de zee. Niet bepaald een backpackersstijl, maar wel een heel mooie afsluiting van een schitterende trip door Azië!

Vorige week zaten we hier ook op dit eiland, echter toen in een goedkoop en eenvoudig hosteltje. Van daaruit zijn we met de ferry doorgegaan naar het naastgelegen eilandje Koh Tao.

Koh Tao is niet erg groot en kent vooral zijn bekendheid onder de watersportliefhebbers, met name duikers. Waarom dit zo is hebben we afgelopen vrijdag zelf mogen ontdekken; de wateren en koraalriffen zijn werkelijk adembenemd mooi! De zee kleurt er prachtig helder blauw en kent talloze exotische vissoorten, waarvan we er een aantal hebben vastgelegd op foto (zie fotoalbum).

Het duiken was dan ook een hele belevenis en geweldig om te doen. We kregen s'ochtends eerst een uitleg en instructie, waarna met een grote boot de zee zijn opgegaan. Vervolgens hebben we twee maal een duik van ruim 30 minuten gedaan, naar een diepte van uiteindelijk 12 meter.

De volgende dag zijn we, rondom hetzelfde strand, ook nog wezen snorkelen en zijn we naar het hoogste punt van het eiland te voet gelopen. Vanaf dit punt, het mango-viewpoint, hadden we prachtig uitzicht over het eiland en de omringende eilandjes.

Zondagavond hebben we ons opgemaakt voor de slotwedstrijden van de eredivisie voetbal. In een groot sportcafé, met wel 12 grote televisieschermen, hebben we gekeken naar de ontknoping tussen Ajax en Feyenoord. Te midden van allemaal dronken en schreeuwerige Amsterdammers en Rotterdammers (en dronken Engelsen) hebben we de wedstrijden gevolgd. De sfeer was ontzettend goed, ondanks de haat die er soms tussen de clubs is. De avond hebben we afgesloten met steengoede live muziek en een paar koude pilsjes!

Zonnige groeten.

Sanne & Kerry

1. Esther Luchies:
    15 mei 2017
    Geniet van de laatste week die jullie daar hebben! Liefs ons
  2. Willemien:
    15 mei 2017
    Wat mooie verhalen van jullie reis. Heel mooi beschreven. Jullie maken echt veel mee en dan ook nog nederlands voetbal. Jammer kerry maar fyenoord is echt kampioen en grunn probeert weer wat. We shall see.
    Geniet nog even. Liefs
  3. Gerard en Marlo Boon:
    15 mei 2017
    Geniet van jullie laatste week. In NL gaat het harde leven weer beginnen;-)
    Groetjes uit een zonnig Spanje
  4. Marianne Kamperman:
    15 mei 2017
    Wat een prachtige foto's, nog even genieten met volle teugen
    Leuk om jullie straks te zien, en er meer over te horen
    Groetjes van ons beiden
  5. Henk:
    15 mei 2017
    Geweldige mooie ervaring moet dat voor jullie zijn geweest. Dit neem je de rest van jullie leven mee. Nog een week genieten!