Kuala Lumpur, Langkawi en Georgetown (Penang)

17 april 2017 - George Town, Maleisië

Yoehoeee.......!!!!!!

De twee dagen die we in Kuala Lumpur hebben doorgebracht waren indrukwekkend. Het is een schitterende stad welke, in tegenstelling tot Bangkok en Hanoi, erg schoon, milieuvriendelijk en groen is. We hebben een tropische vissen-aquarium bezocht en natuurlijk de bekende Petronas Towers. Ook hebben we genoten van het heerlijke lokale Maleisische eten met veel naans en curry's. Het is leuk om weer eens andere culturen en stijlen (meerendeel is Moslim en Chinees) te ervaren na ruim twee maanden in Thailand, Laos en Vietnam.

Woensdag gingen we alweer vroeg opweg naar het vliegveld. Na ongeveer een uur vliegen kwamen we aan op het mooie eiland Langkawi. We verbleven daar in een primitieve cottage (houten bungalow in een ecologisch natuuroord). Direct dezelfde middag zijn we nog naar de zee gelopen en lagen we aan een rustig strandje waar bijna geen toeristen kwamen. We hebben daar heerlijk in onze lamzac gelegen tot de zon onderging... ☀️

De volgende dag hebben we een scooter gehuurd en zijn we een groot deel van het eiland afgereden. Ook zijn we naar een Wilfdlife Park gegaan waar voornamelijk veel exotische volgels en reptielen waren. Bijna alle dieren mochten we zelf met de hand voeren en aanraken.

De rest van de dagen hebben we heerlijk bij een luxe resort aan de zee/zwembad liggen bakken.

Gisteren zijn we met de boot verder gegaan naar het eiland Penang, zo'n 120 km. ten zuiden van Langkawi. Hier zijn we vandaag oa. naar een upside-down museum geweest (zie foto's). Hier in de hoofdstad Georgetown (vernoemd naar de Engelse Koning George III) blijven we nog twee nachten en vandaar gaan we verder naar Cameron Highlands. De valleien staan hier bekend om hun prachtige theeplantages en de schitterende natuur.

Heel veel kusjes en knuffels,

Sanne & Kerry

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marja:
    17 april 2017
    Prachtige foto's. dat je van zo'n halve liter bier zo op je kop kunt staan he?
    Geniet er nog van . dikke liefs.
  2. Joke:
    17 april 2017
    prachtige foto's, wij hebben het vandaag heerlijk gehad in Haarlem, top locatie die ouders van jullie de mannen zijn als meer dan 50 jaar vriendjes maar El en ik schieten ook op x
  3. Mennega:
    24 april 2017