Cameron Highlands, Pangkor en Tioman island

26 april 2017 - Pulau Tioman, Maleisië

Mede levensgenieters én arbeiders, Een verlate blog bij gebrek aan wifi.. Goed nieuws en slecht nieuws deze week! Het "vervelende" nieuws is dat we nog maar minder dan een maand hebben te gaan op onze fantastische trip door zuid-oost Azië...... Dinsdag 23 mei vertrekken we om 23:00 uur s' avonds vanuit Kuala Lumpur en zullen we woensdagochtend rond 9:00 uur landen op Schiphol. Om een volle parkeergarage en drukke wachtrijen te voorkomen bij de aankomsthal, kunnen jullie contact zoeken met Elly & Kerry Sr. om onze thuiskomst in goede banen te leiden.... Uiteraard zal er in Haarlem een borrel klaarstaan voor wie daar zin in heeft! Daarnaast heeft Kerry Jr. ook nog eens zijn telefoon kapot gemaakt door deze met een goedkoop stekkertje proberen op te laden; gevolg is een doorgebrande batterij en een zwart scherm! Voor iedereen die dringend contact zoekt... de postduiven kunnen hun vlucht nemen naar de Tioman Island waar we de komende dagen zullen verblijven! Komende zaterdag zullen wij een aantal dagen naar Singapore gaan voor een schitterende citytrip! Het Marina Bay Sands Hotel lag nèt iets boven ons backpackersbudget, dus nemen wij onze toevlucht in een goedkoop hosteltje in de wijk Chinatown. Het goede nieuws is dat we onze planning voor de resterende weken hebben vastgelegd. Besloten is om i.p.v. de Filipijnen en Borneo terug te gaan naar de zuidelijke eilanden van Thailand. Politieke/militaire onrust en tegenvallende ticketprijzen zijn één van de redenen.. en omdat Thailand sowieso erg goed bevallen was de eerste weken leek ons dit een beter idee. Na Singapore zullen we via Kuala Lumpur doorvliegen naar Ko Samui, en van daaruit doorgaan naar Ko Phangan en Ko Tao. ⛱ Voor de laatste twee nachten in Kuala Lumpur zijn we nog op zoek maar een penthouse met rooftop-zwembad en uitzicht over de stad. We zijn al druk aan het kijken op airbnb, maar mocht iemand nog suggesties hebben dan horen we het graag! Afgelopen week zijn we o.a. naar de prachtige Cameron Highlands (2 dagen) en het eilandje Pulau Pangkor (3 dagen) geweest. Met name eerstgenoemde was een hoogtepunt! Deze highlands met hun vruchtbare grond zijn omstreeks 1920 ontdekt door de Engelsen en sindsdien gebruikt voor de theeplantages. En sinds een aantal jaar worden er ook veelvuldig aardbeien en tomaten gekweekt. De uitgestrekte groene heuvels zijn dan ook onwijs mooi om te zien (zie foto's). Op Pangkor was niet bijster veel te beleven, maar dat maakte het verblijf er niet minder om. Pangkor is een relatief klein eilandje aan de westkust van Maleisië waar veelal vissers actief zijn. We verbleven hier in een gezellig guesthouse met voornamelijk locals. De stranden zijn er erg mooi, maar simpel. Je vindt er geen luxe hotels of restaurants, maar enkel eenvoudige hutjes en eettentjes. We hebben heerlijk gebarbecued bij zonsondergang en andere lokale gerechten geprobeerd. Maandagochtend zijn we terug gegaan naar Kuala Lumpur om gisteren van daaruit door te reizen naar de Tioman Islands. Tot zover deze update, tot volgende week! Zonnige groeten vanuit Maleisië, Kerry & Sanne ☀️

1. Jasmijn:
    26 april 2017
    Hey Sanne en Kerry, super leuk om telkens jullie verhaal te lezen! Wat een redenen om nog eens terug te gaan naar Azië: Borneo en Philippines (en nog veel meer plekken ) Maar zuid Thailand is ook fantastisch! En heerlijk om mee af te sluiten. Geniet nog van jullie laatste maand en probeer zeker de massaman curry! Xx
  2. Elly:
    26 april 2017
    Wat een heerlijk reisverslag weer, wat een leven hebben jullie toch. Ik ga lekker aftellen hahaXx
  3. Joke:
    26 april 2017
    Lieverds wat een heerlijk verslag en die telefoon ja dat is pech. Genieten en niet aftellen hoor, per dag blijven genieten en Elly gaat lekker aftellen (ik doe wel met mijn vriendin mee, blij als jullie weer veilig thuis zijn xxx)
  4. Willemien:
    27 april 2017
    Hoi hoi
    we zijn weer helemaal op de hoogte. Geweldige reiservaringen!! Idd de tijd draait door. Nog even alles meepikken wat kan .geniet ervan.
    Hier een kille koningsdag. Op naar de singelier. Liefs