Laos en Vietnam

15 maart 2017 - Sapa, Vietnam

Xin Chào!!  (spreek uit: sin chòw)

Inmiddels een nieuwe week, een nieuwe bestemming, en dus ook een nieuw reisverhaal..

Voor iedereen die afgelopen maandag in spanning zaten te wachten op een update van onze kant, excuses hiervoor! Een slechte wifi-verbinding, een vol middagprogramma en een lading bier waren hier schuldig aan....

Vorige week hebben we in Vang Vieng en Vientiane (beide Laos) doorgebracht. Absoluut hoogtepunt was de ballonvaart boven eerstgenoemde. Zo'n 45 minuten op 600 meter hoogte; Kerry jr. heeft nog nooit zo bleek gezien van angst. :-)

Andere leuke activiteiten die we gedaan hebben zijn het kajakken en ziplinen door de prachtige natuur van Laos.

Zondag zijn we per vliegtuig in Vietnam aangekomen en verbleven we in de hoofdstad Hanoi; een drukke, chaotische maar ook zeer levendige en gezellige stad. Hartman senior volgde een dag later vanuit Bangkok.

Waar wij dachten dat de hoofdstad van Thailand soms gestoord was, daar overtreft Hanoi nogmaals in.. 10 miljoen inwoners, evenveel scooters, 14 "massagesalons" in elke straat, streetfood en kraampjes op elke hoek, loslopende kippen door het centrum, uitlaatgassen die een smog boven de stad veroorzaken, continu getoeter van bussen en taxi's.... rust is hier niet te vinden.

Dinsdagavond zijn we met de nachttrein richting het noorden van Vietnam vertrokken, oa. naar Lao Cai en Sapa. Een groot contrast met de Hanoi, want het noorden staat bekend om zijn groene natuur, grote rijstvelden en waterschappen.
Halong Bay volgt eind van deze week waar we zullen overnachten op een groot zeilschip..

Tam Biet!  (spreek uit: daam bee-uht)

1. Wim:
    15 maart 2017
    prachtige foto's
  2. Joke:
    15 maart 2017
    Geweldig wat een indrukken zullen jullie opdoen. Blijven genieten en groetjes aan Sr. xxx
  3. Henk:
    16 maart 2017
    Heel leuk hoor, ga zo door!
  4. Mennega:
    19 maart 2017