Halong Bay

21 maart 2017 - Dong Hoi, Vietnam

Halloooooooo,

Op veler verzoek een uitgebreider reisverslag deze week! ;-)

De 2 nachten in Sapa, noord-Vietnam, waren geweldig, echt een verbluffende natuur! Onze local tourguide - Hue - heeft ons meegenomen naar de prachtige dorpjes die rondom Sapa liggen. Ook de lokale gasten liepen met ons mee, en in ruil daarvoor hebben we wat "spulletjes" van ze gekocht.. Een ieder had zijn eigen local die speciaal voor je een mooi voorwerpje voor je maakte van de planten die daar groeiden.
Ook zijn we met een zeven kilometer lange kabelbaan naar de hoogste berg van Lao Cai (de provincie waar Sapa ligt) gegaan. Nadat we ruim 600 treden omhoog hadden gelopen door de mist kwamen we op een hoogte van 3145 meter uit.

S'avonds werden we door Hue thuis uitgenodigd om samen met zijn vrienden en familie te komen eten. Hue had een klein kamertje waar we gezellig samen op de grond zaten. In het midden van de kamer stond een grote pan met bouillon waar al het eten in werd gekookt: buffelhuid, complete kippen (incl. kop en poten), veel ondefinieerbare groente en ander raar uitziend vlees... Ook kregen we bij binnenkomst een klein glas met zelfgebrouwde rijstwijn aangeboden; deze konden we niet afslaan natuurlijk. Al snel kwamen we erachter dat er, naast 33% alcohol, ook opium door de wijn zat. Helaas werden we hier een beetje "slaperig" van en dus besloten we om na amper driekwartier alweer te vertrekken. Om terug te komen bij ons hotel moesten we echter nog zo'n 800 meter stijl omhoog lopen (wat met opium in je mik een hele opgave blijkt.. ;).
Nadat we allemaal twaalf uur slaap hebben gehad hebben de "Kerry's" nog een kleine tocht gemaakt in de ochtend met Hue; Sanne voelde zich niet zo lekker en bleef achter in het hotel. S'middags hebben we weer de bus terug genomen naar Hanoi.

Een dag later stonden we weer vroeg op om richting Halong Bay te gaan.
In Halong Bay hebben we 1 dag op een prachtige boot geslapen. Beetje jammer dat we met een groep van 17 fransozen op de boot zaten, die onderling hun eigen feestje aan het vieren waren.
Bij aankomst op boot hebben we heerlijk geluncht en vervolgens een mooie kajak-tocht langs de vele eilandjes die daar liggen. S'avonds hadden we een uitgebreid (8-gangen!!!!) diner gehad en konden we zelf calamaris gaan vissen in de zee.
De volgende ochtend ging de wekker al weer vroeg voor de Tai-Chi les die zich bevond op het dek van het schip. Kerry Senior heeft hier uiteraard met volle overgave aan meegedaan; Sanne voelde zich nog steeds niet fit en Junior had (uiteraard) geen behoefte om mee te doen. Na de Tai-Chi hebben we nog een grot bezocht en zijn we terug gereden naar Hanoi. Helaas voor Kerry senior alweer de laatste avond samen met ons. We hebben samen nog heerlijk gegeten en als afsluiter in een jongeren backpackershostel nog een paar piljes en jägermeisters gedronken! ;-)

Maandagochtend moest Senior alweer vroeg het vliegtuig pakken vanuit Hanoi naar Bangkok en zijn wij onze weg verder gaan vervolgen naar het zuiden van Vietnam. We zijn naar Nihn Bihn gereden met een busje en hebben daar de tempels bezocht en de oude hoofdstad van Vietnam. Uiteindelijk zijn we in een bootje gestapt en hebben een stukje gevaren. S'avonds hebben we de nachttrein van Nihn Bihn naar Dong Hoi gepakt waar we om 5 uur in de ochtend aankwamen.
Na het inchecken zijn we naar het schitterende natuurpark Phong Nha geweest en hebben we de op-twee-na grootste grot van Vietnam bezocht. Na een kleine lunch zijn we nog wezen ziplinen en kajakken.

Nu is het tijd voor ontspanning, en gaan we na ruim twee weken rijst en springrolls een Italiaantje opzoeken voor het avondeten!

Dikke kus en tot volgende week,
Sanne, Kerry Jr en Kerry Sr

1. Willemien:
    21 maart 2017
    Wat maken jullie veel mee. !!!echt mooi hoor.geniet van de verhalen. Dikke tuut van hier
  2. Joke:
    21 maart 2017
    prahtige verhalen en mooie ervaringen, nog veel plezier
  3. Mennega:
    24 maart 2017
    Weer veel beleefd zo te lezen! Heerlijk hoor!
  4. Christiaan Tinga:
    24 maart 2017
    Ontzettend leuk om allemaal te lezen en wat een indrukwekkende dingen zien jullie!