Luang Prabang, Vang Vieng

6 maart 2017 - Luang Prabang, Laos

Sabaidee luitjes!!

Inmiddels zijn we alweer bijna een week in het mooie en bergachtige Laos. Voordat we naar Laos gingen hadden we een "voor het oog mooi uitziend" resort gekozen, welke maar 6 kilometer van het centrum van Luang Prabang lag. Achteraf bleek dat het resort wel pure middelmaat was. Afgezien van het olifantenresort, wat naast ons hutje lag en waar veel toeristen op de rug van de arme dieren gingen zitten, het stof overal in de kamer lag, het ontbijt standaard uit 2 eieren en 2 oude stukjes toast bestond, de koffie naar slootwater smaakte, en we afhankelijk waren van een shuttlebusje.. hebben we een paar mooie dagen erop zitten. Het stadje zelf was leuk met hier en daar wat tempels en een gezellige nightmarket (waar je handgemaakte spulletjes kon kopen en heerlijk streetfood kon eten).

Na 3 nachten hebben we besloten niet langer in Luang Prabang te blijven, maar verder te reizen richting het zuiden; naar Vang Vieng.  Afgelopen zaterdag zijn we met de minivan naar het dorp gereden. Na ongeveer 5 uur rijden (en 26 bijna dood ervaringen) kwamen we aan in dit bruizende backpackers plekje.

Gisteren hebben we een mountainbike gehuurd en zijn we een stuk gaan fietsen en op zoek gegaan naar een grot die in de buurt zou liggen. Onderweg hebben we een groep wilde buffels gespot die lekker aan het badderen waren. Voordat we naar de grot konden moesten gaan we een rivier oversteke. Gelukkig was er een lokale visser die ons naar de overkant wou brengen. Voor de grot zelf moesten we een aardig stuk omhoog lopen via een steile trap. Helaas was op de terug weg de lokale visser weg en moesten we een stuk omlopen door de bosjes ;).

Vandaag hebben we tubing gedaan: met een rubberen band de rivier afdrijven. Dit was super ontspannen en leuk om te doen. Morgen gaan we kayakken en ziplining doen. Savonds gaan we misschien nog naar de zonsondergang kijken vanuit de heleluchtballon. Vrijdag gaan we naar hoofdstad van Laos, Vientiane.Van daar uit vliegen we door naar Vietnam, waar Kerry Sr. ons komt vergezellen (lees: "controleren")  :D

Jullie allemaal een prettige werkweek gewenst en tot volgende week ...

Wij gaan nu een koud pilsje halen ;)

Dikke kus Sanne & Kerry

1. Willemien:
    6 maart 2017
    Hoi lieve nensen wat zijn het mooie verhalen. Jullie zien wel erg veel. soms ook wel "enge" dingen vind ik maar daar ben je ook" oud" voor. Geniet ervan.
    Leuk om gisteren even contact te hebben via facetime.
    Liefs theo en willemien
  2. Riete Snieder,:
    6 maart 2017
    Jongens, leuke verhalen en mooie foto's, genieten maar.
  3. Mennega:
    6 maart 2017
    Klinkt weer top en Laos ziet er mooi uit afgaande op de foto's!
    Geniet ervan en geef die ouwe over een week een kus van mij ;-)
  4. Tessel:
    Heerlijk jongens!!! geniet!!
  5. Kreek:
    7 maart 2017
    Wat fijn dat je ook een zoon adhd vriendje hebt