Huè en Hoi An

27 maart 2017 - Hoi An Ancient Town, Vietnam

Yoehoeeeee...........

Na het schrijven van ons vorige reisverslag hebben we de volgende ochtend de trein genomen om naar het plaatsje Hué te gaan. Hier zouden we worden opgehaald door de easy riders om een dagtour te doen langs de Vinh-Moc tunnels en de Demilitarized Zone (DMZ) de scheidingslijn tussen Noord en Zuid Vietnam ten tijde van de oorlog.

Echter toen we uit de trein stapten stond er niemand klaar om ons daarheen te brengen. Eenmaal wifi tot onze beschikking kwamen we erachter dat we veel gemiste oproepen en berichten hadden; bleek dat we een uur eerder hadden moeten uitstappen in het dorpje Dong Ha... ;) Gelukkig heeft de reisorganisatie dit goed opgepakt en konden we hier de volgende dag alsnog naartoe. Achterop de motor zitten was een hele beleving, gelukkig reden de beste mannen (voor Azietische begrippen) heel degelijk! De Vinh Moc tunnels en DMZ waren zeer indrukwekkend en het was interessant om meer te weten te komen over de oorlog die daar van 1955 tot 1975 plaatsvond.

De volgende dag gingen we met dezelfde easy riders verder naar het zuiden, naar het plaatje Hoi An. Onderweg zijn we langs de olifantenwaterval, de Hai Van pass (een schitterende route door de bergen en mist) en een grot geweest. Bij aankomst in Hoi An was het schitterend weer en zijn we lekker de rest van de middag bij het zwembad gaan liggen. Zaterdag 25 maart was het fantastische weer en zijn we lekker naar het strand gefietst om daar de dag door te brengen. S'avonds hebben we heerlijk gegeten bij een lokaal restaurantje en lekker door de stad geslenterd. Hoi An is een heel gezellig en knus stadje met veel kleine winkeltjes en een mooie avond markt. Op zondag was het weer wat slechter geworden en hebben we heerlijk door de stad gefietst en gelopen.

Vandaag, stonden we al vroeg op om een Vietnamese kookcursus te volgen. Eerst kregen we een rondleiding door de lokale foodmarkt met heerlijke verse producten, daarna zijn we met een bootje naar de Red Bridge gevaren om daar te gaan kokerellen. We hebben zelf rijstpapier gemaakt, fresh springrolls, chicken noodles en nog veel andere Aziatische gerechten. Ook vandaag regent het helaas de hele dag en zitten we lekker op de hotelkamer om het vervolg van onze reis te gaan plannen.

We gaan sowieso nog naar het eiland Phu Quoc en naar de Mekong Delta. 11 April verloopt onze visum en moeten we Vietnam uiterlijk verlaten. We twijfelen nu nog waar we heen willen gaan, aangezien we we dan nog zo'n 6 weken te gaan hebben. De Filipijnen, Maleisisch Borneo of misschienn toch nog naar zuid-Thailand; als jullie nog suggesties of tips hebben zijn die welkom!

Voor nu wensen wij jullie een fijne week toe en tot het volgende reisverslag.. ;-)

Veel liefs,
Sanne & Kerry

1. Elly:
    27 maart 2017
    Wat een belevenissen weer en prachtig even foto's. Ik kan niet wachten tot jullie terug zijn en we kunnen genieten van jullie KOOKKUNSTEN XX
  2. Henk:
    27 maart 2017
    Mijn hemel wat een belevenissen, wat wordt dat straks afzien, maar gelukkig nog een poos te gaan. Je verslagen zijn prachtig, ga solliciteren bij AH allerhande Aziatische gerechten met zo'n vakantieverslag en je wordt subiet aangenomen. Geniet nog van de tijd die rest en de hartelijke groeten van Henk en Riete.
  3. Willemien:
    28 maart 2017
    Ik geniet van jullie reis. Leuk om zo te lezen wat jullie doen. Als jullie terug komen een thais eetgebeuren organiseren. Heerlijk op het terras bij felix.
    Blijf genieten. !!