Laos

27 februari 2017 - Chiang Khong, Thailand

Sawadee สวัสดี !!

Alweer een week geleden, we hebben veel dingen gezien en meegemaakt ;).
Nadat we de nachttrein hadden genomen hebben we de eerste dag in Chang Mai heerlijk rondgelopen in de stad. Ons hostel zat midden in het centrum dus alles was lopend prima te doen. In totaal hebben we 4 nachten in Chang Mai geslapen waarna we verder zouden reizen naar Pai. In Chang Mai hebben we verder veel gelopen en nog een thaise kookcursus gevolgd. Bij de kookcursus hebben we geleerd hoe we de traditionele thaise gerechten moeten koken en hebben we een certifcaat en receptenboek meegekregen ;).

Toen gingen we bezig met het plannen van de tocht (route) naar Pai. Er zijn verschillende manieren om daarheen te gaan. Je kan met de lokale bus, minivan of met een scooter. Aangezien er in de route zo'n +\- 720 bochten zitten hebben we besloten om met de scooter te gaan. Na wat speurwerk hadden we een goede automatische scooter gevonden van 125 cc die ons de bergen wel op zou krijgen. We konden de backpack bij het scooterbedrijf neerzetten en hadden alleen kleren mee voor 2 dagen. De route zelf was echt fantastisch we reden door de bergen heen met een mooi landschap en uitzichten. Uiteraard hebben we heel voorzichtig gereden en ging het met de scooter helemaal goed.

Aangekomen in Pai hebben we ingecheckt in het hotel en zijn we door het dorpje heen gelopen. Pai staat bekend om een echt backpackers dorpje met veel hippies, feestjes en drugs. In het dorpje zelf was overdag niet veel te doen afgezien van een mooi zwembad in de bergen. We waren dan ook blij dat we de scooter mee hadden en hebben veel rond Pai gereden. Er zitten ook veel mooie watervallen rondom Pai, maar aangezien het nu vol zomer is stonden alle watervallen droog. Helaas heeft de e-reader het in Pai begeven wanneer er uit het niets een gordijn + rails naar beneden kwam vallen precies op de e-reader. Gelukkig hebben we op de iphone en ipad nog wat boeken staan. Na 3 dagen Pai gingen we weer terug naar Chang Mai om vervolgens een 3 daagse tocht per minivan en boot te doen richting Laos.
Op dit moment zitten we in de minivan op weg maar de witte tempel van Chang Rai. Vanavond slapen we voor de laatste keer in Thailand en gaan morgen via de boot de grensovergang over naar Laos. Daar blijven we tot 12 Maart dan vliegen we naar Vietnam. Maar daar zal ik dan meer over vertellen ;)
Voor nu groetjes aan iedereen in Nederland, hoop dat het weer daar nu wat beter is.

Veel knuffels en kusjes,
Sanne & Kerry

1. Joke:
    27 februari 2017
    prachtige foto's en wat leuk dat koken ! Veel plezier xxx
  2. Henk:
    27 februari 2017
    Ik kom graag een keertje Thais eten als jullie weer terug zijn.
  3. Bob:
    27 februari 2017
    Leuk om jullie reisverslagen te lezen. Zo te lezen genieten jullie volop.
    Veel plezier en de groeten
  4. Mennega:
    2 maart 2017
    Mooie foto's en weer leuke dingen gedaan!